Äntl

Hej igen.

                      Det är nu över ett år sedan jag gjorde något inlägg på min blogg.

Anledningen till uppehållet är, att jag råkade ut för en rejäl STROKE i slutet av augusti 2016.

Lyckligtvis förlorade inte min kära hustru fattningen och hade en ambulans på plats inom 20 minuter.

                      Jag vet hur viktigt det är att snabbt komma igång med träningen för att få nya kopplingar i hjärnan att växa ut och ersätta de nu, av syrebrist, dödade. Så på den tredje dagen började jag att gå med rullator i sjukhusets korridorer. Efter intensiv träning kunde jag, efter 2 veckor, komma hem och något så när gå utan hjälp av rullatorn.

                      Nu kom jag på fördelarna av att få en stroke vid 87 års ålder.

1. Att jag inte fick den 30 år tidigare.

2. Att efter en stroke blir man långsamt bättre och bättre.

    Utan stroken blir man, vdd den åldern, långsamt sämre och sämre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0